4 augusti 2012

Vi kom sist i KM för Örebro cyklisterna - men vad gör det när man kört sitt livs roligaste lopp?

Placering, prestation och bekräftelse är långt, långt ifrån vad en hängivenhet till till en idrott handlar om. För mig. Många vill tro att det är en jakt på självförverkling, yttre bekräftelse och det har det varit, men numera handlar min träning om andra saker.

Den innehållsförteckningen är regnbågsfärgad, med mjuka färger blandat av enorm glädje, inre och yttre hälsovård, uppsatta mål som talar om vart jag är på väg i livet och en samhörighet med min sambo med vårt gemensamma cykel intresse.

Vi körde vårt första KM i partempo i onsdags, 20 kilometer på snabbast tid. Vi hade två mål, att slå vårt personliga snitt rekord och ha ROLIGT!

Det blev mycket tufft, sida medvind första milen innebar sida motvind på hemvägen. Illamående, ben som blev tunga och trötta varvades dock med pepp och stöd oss emellan. Vi nådde våra mål, vi behöll glädjen och vi slog vårt rekord med stor marginal. Sista platsen var vår, men det brydde vi oss inte så mycket om.

Sträcka: 20 kilometer
Tid: 34:39
Medelhastighet: 32.7 km/tim
Medelpuls: 90 % av HF

8 kommentarer:

Malin sa...

Jag blir så glad när jag läser om ert lopp. Det låter så kul!! Hade gärna varit med och cyklat med min kärlek.
Jättebra jobbat av er trots att ni kom sist. Det är bra mkt starkare att vara glad o nöjd då än gräva ner sig o vara besviken.

Viktkamp sa...

Ni är så bra, det viktigaste är att ha roligt =) Kramar

LinaTriathlet sa...

Kul att ni slog ert rekord och viktigast av allt att ni hade kul på sadeln! :) Bra jobbat!!

ZtorZillen sa...

Kan man inte få se en bild på er båda? ;) Vad har ni för cyklar? Bild på dem med, tack!

Malin-Charlotta sa...

Tack fina Malin! Du vet väl att du är en inspirationskälla!

Malin-Charlotta sa...

Visst är det så, Emma! Lätt att glömma bort det i sin idrott. Varför man började från första början .. Och tack, Snygging!

Malin-Charlotta sa...

Tack Lina! Tänker på att det inte är långt kvar till din Iron nu!! Heja! Heja!

Malin-Charlotta sa...

Hej Zillis! Tanken är mycket god och den tackar jag för. Jag har dock en liten regel på bloggen och det är att hålla privata bilder på mig och min sambo utanför. Har någon gång lagt upp ett foto men då är det redigerat och klippt.

Däremot cykeln lägger jag gärna upp bild på. Vi har likadana, jag och Kärleken.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...