10 maj 2012

Samarbete tills döden skiljer er åt

-tacka din kropp-
för vad den dagligen gör för dig
-ge den kärlek för den är dig trogen-
-gör det ofta-
-för den gör så gott den kan-

-påminn dig om att ni ska vandra
i uppförsbackar och nedförsbackar tillsammans, så våga samarbeta. 

-behandla din kropp så som du skulle vilja bli behandlad 
om du var i dennes skor-
-för när allt kommer omkring, ska ni leva med 
varandra tills döden skiljer er åt. 


Något att tänka på när prestationen och jakten på livet sätter fart

10 kommentarer:

klara sa...

Tack för de viktiga budskapet och för att du så ofta påminner mig om vad som är viktigt här i livet <3

Trillingnöten sa...

Verkligen! Ibland blir jag så förundrad. För några veckor sen fick jag som ett brännsår (lyfte under träning och svedde av lite hud) på fingret, vid första leden närmast nageln. Det gjorde riktigt ont ett tag och sedan blev det en stor skorpa. Därefter hud, men som var liksom tjock och täckte de vanliga "rynkorna". Nyss tittade jag på det igen och nu syns inte ett spår av händelsen. Det är så galet häftigt! Laga sig själv liksom...helt sjukt häftigt!

ZtorZillen sa...

Klockrent ju! Så sant, så sant! Vilken fin text!

Malin-Charlotta sa...

Det blir även en påminnelse till mig själv, Klara. Kom på texten idag när jag har lite ont i nacken efter hård träning igår.

Så jag ger till andra det jag ger mig själv. Kram & ta hand om DIG!

Malin-Charlotta sa...

Ibland är kroppen mirakulös, Trillis. Vad skönt att det försvann!Jag har ett litet eksem på ena fingret, det blossar upp när jag blir stressad, men så fort jag stillar mig i några dagar, stillar sig även eksemet....

Finurligt!

Malin-Charlotta sa...

Tack Zillis, för att du tittar in och läser.

Kram & natti!

Annie sa...

Jag tackar numera min kropp dagligen. Jag har varit elak nog mot den förr genom att pressa den för hårt på olika plan.

Nu får den vad den vill ha, go mat, naturlig mat, härliga träningspass och mycket mycket kärlek! Min kropp är mitt tempel fullt ut och så behandlar jag den idag!

Malin-Charlotta sa...

Du är en sann förebild, Annie. För ditt budskap vidare!

Jag hat också misshandlat min kropp, något så fruktansvärt. Och det gjorde lika ont att upptäcka jag hade ignorerat att den skrek på mig. Allt detta svek. Men det var då och nu är nu. Som tur är har jag lärt mig av alla lektioner.

StepUp 2 Fitness sa...

Tack för påminnelsen!! Den behövde jag idag!
Stor kram till fina dig!!!

Anna sa...

Tack för kloka ord i kommentaren hos mig! Jag har lite svårt att läsa skillnaden på om det är kroppen eller hjärnan som vill hoppa över träningen eftersom det var nåt år sedan jag tränade sä här mycket. Är det bara hjärnan som bråkar så är jag lite rädd för att tappa motivationen. Men tänkte senast idag på att ju bättre man äter och rör på sig ju lättare blir det att läsa av kroppen. Renare mat och mindre alkohol gör att man blir piggare och känner hur kroppen mår på ett annat sätt än att gå runt och vara trött och seg mest hela tiden! :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...