30 maj 2012

Realistic or unrealistic

Jag har påbörjat ett mycket intressant arbete med en klient i mental träning. Det innebär bland annat att lyssna på 4 st ljudböcker och sedan ska vi föra en dialog kring från det som kommer upp. Det finns dock en liten hake, böckerna är på engelska, ett språk jag faktiskt inte är bästis med. Men utmaningen var alldeles för intressant och inspirerade för att jag skulle tacka nej när min klient skickade ut förfrågan. Jag tänkte som så, om jag lyssnar om och om igen, kommer vinsten att dubblas. Jag lär mig massor om mental träning samtidigt som jag  blir bra på engelska. Vem tackar nej till det? 

Vill gärna dela en klokhet i bokens början med er:

The world is full of with people who want to tell you that your dreams are unrealistic

Så bestäm dig för vem du vill lyssna på och omge dig med. De som stöttar dig eller de som stjälper dig. Och glöm inte, att det även kan vara du själv, som talar om att du inte kommer att nå dina drömmar....

Malin-Charlotta Rudin 


Längtar du ut? 

12 kommentarer:

Trillingnöten sa...

YES! I vardagliga utmaningar, i stora kliv i livet och allmänt finns det massor att lära, massor att upptäcka. Lyssna på hjärtat! TACK för ditt fina fantastiska mail som verkligen hjälpte mitt eget hjärta!

Malin-Charlotta sa...

Åh vad fint det gav dig något! Glad jag blir, Trillis !!!!!

Karin sa...

Smart där!
Vilket roligt och annorlunda uppdrag =)

♥ Sojka ♥ sa...

Hej hur är det med dig?

Jag undrar om du skulle vilja göra ett gäsinlägg hos mig? :) Jag ska ju på semester den 14 Juni- 28 Juni och behöver fylla dessa dagar med gästbloggare! :)

Mejla i så fall ett inlägg med ev bilder till info@sojkasframtid.se och märk mejlet med "gästblogg"

Kram!

Matilda sa...

Det finns bara en person att lyssna till. Och det är en själv. Att följa sitt hjärta och göra det bästa av det man har.
Har man sedan människor i ens närhet som står bredvid och hejar på är det en bonus som är ovärderlig.

Malin-Charlotta sa...

Ska bli jättespännande, Karin! En helt ny resa :)

Malin-Charlotta sa...

Hej!!! Tack det är fint, Sonja! Klart jag kan gästblogga! Gärna! Mailar dig :) Sköt om dig idag!

Malin-Charlotta sa...

Kloka ord från en klok Matilda <3

ZtorZillen sa...

Vad är det för böcker? Vad heter de? Va spännande utmaning..:!

Malin-Charlotta sa...

Jag är fystränare till man som är golfproffs. Så det är mental träning för golf, men jag måste säga att mental träning är just mental träning. Det handlar om hur man tänker och dess effekter på sin idrott. Mycket spännande då golf är oerhört påverkbart av det mentala.

Helgen kommer att bestå av att lyssna, lyssna och försöka förstå. Vi har träff i veckan som kommer då vi ska prata om den första boken av fyra!

Fråga gärna mer om du vill!

klara sa...

Så spännand eoch vilken bra utmaning. Jag är inte heller helt kompis med engelsan så det var en rejäl utmaning när jag skulle läsa en termin i Australien. Där har de ju också en rätt rejäl slang och dialekt så det blev en hel del missförstånd. Men det var otroligt lärorikt och på bara ett par månader var jag mycket bättre på engelskan, kunde skriav mer flytande och till och med förstå vetenskapliga artiklar. Men det är ju en färskvara det där, känne rtyvärr att jag tappat mycket. Är övertygad om att du kommer förstå, när du väl kommit in i det kommer det flyta på och en ny värld öppnas för dig. Jag har själv just köpt 2 böcker på engelska så jag försöker jag också :)

Malin-Charlotta sa...

Det finns i bakhuvudet,Klara! Det är vad jag vill tro! Härligt med Australien, du kanske skulle spara och åka igen i framtiden?

Tack för lyckönskningarna! Engelskan kommer sätta sig, med massa övning. Heja oss !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...