17 maj 2012

Jag & mina nya gummiband

För ett år sedan hade jag inte ens varit i närheten av tanken. Men nu behöver jag lära mig mer om hemmaträning då jag har en del klienter som inte vill spendera sin tid på gym. Min tro är att den bästa instruktionen ges via egna erfarenheter, så därför provar jag alltid nya övningar på mig själv några gånger, innan de går vidare till klient.

Idag körde jag mitt första pass hemma, bröst, triceps, axlar. Toppen kul! Hoppas på lite värk imorgon då det blev en del nya rörelser. Detta var precis vad jag behövde, ny inspiration i en för tillfälligt lite stagnerad styrketräning.

Tar väldigt gärna emot tips på övningar!

6 kommentarer:

Fia sa...

Låter trevligt tycker jag.
Håller med dig. Själv uppskattar jag de gånger man får (ber) om hjälp och de som hjälper faktiskt har egna erfarenheten.

Malin-Charlotta sa...

Tycker det är viktigt i mötet med min klient, att jag själv har upplevt rörelsen även om upplevelsen också så klart jan kännas olika.

klara sa...

Gummiband är verkligen himla praktiskt och smart att träna med. Enkelt att ta med om man reser också :)

Karin - FitnessochHälsa sa...

Vad roligt att ha ett hemmagym! Du kommer helt säkert få till grym träning där hemma!

Tack för dina fina ord inne hos mig! Kram

Malin-Charlotta sa...

Där sa du något, Klara! När man reser!Tack!

Malin-Charlotta sa...

Du är ju grym på gummiband, Karin! Ska titta in hos dig för lite övningar :)

Åh, det är så lite, uppmuntran och vänlighet gör gott för själen! Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...