20 maj 2012

Flera månaders längtan

Vi är med i matchen igen efter förra helgens maraton lopp på 150 kilometer vilket tog bra både på kropp och själ. 30 kilometer tempo igår och 105 kilometer idag med Örebrocyklisterna.

Det drog på bra i benen efter ca 7 mil och muskeltröttheten började hälsa på. Men formen är runt hörnet, jag känner vittringen. Snart är den här efter flera långa månaders längtan. Benet känns fantastiskt bra, så nu njuter jag med största tillförsikt. Det finns alltid en väg ur det som gjort ont! För att inte tala om allt man lär sig på vägen.

Dagens etapp:

Sträcka: 105 kilometer
Medelhastighet: 26,7 km/tim
Medelpuls: 69 %

10 kommentarer:

LinaTriathlet sa...

Weee:) Så glad jag blir när jag läser! Många härliga cykelmil! Så underbart! Grymt! Känner lyckan ända hit! Toklängtar efter min cervélo nu! :)

Anonym sa...

Vad glad jag blir för din skull när jag läser detta och vad underbart att benet håller! :)

Malin-Charlotta sa...

Visst är det härligt, Lina! HEJA HEJA OSS! Vi tar oss tillbaka!

Malin-Charlotta sa...

Nu tror jag Annie varit inne! Tack snälla!

Malin sa...

Långt ni cyklade, bra jobb!!
Var riktigt sugen att hänga med men det var premiärtur för sambon igår så han ville hellre cykla bara han och jag. Snäll som jag är så tog vi en tur själva istället.
Det var ju strålande skönt väder igår för cykling. Cykelbrännan börjar smyga sig på den bleka kroppen :)

Karin - FitnessochHälsa sa...

Åh vad härligt med så mycket cykelglädje! Tuff du blev i 80-tals frillan också!

StepUp 2 Fitness sa...

Wow, vad långt ni cyklade, imponerad!!! Vad fin du blev i nya frillan! Hoppas du får en underbar tisdag! Stora kramen!

Malin-Charlotta sa...

Hej fina Malin! Visst är det härligt med cykelbränna men den är mindre snygg när bikinin åker på om jag ska vara ärlig ;)) eller när fin klänningen ska användas.

Fast, det är det väl ändå värt ;))

Malin-Charlotta sa...

Tack Karin! Älskar mitt nya hår!

Malin-Charlotta sa...

Tack Betty! Du är vänligheten själv. Stora kramen till dig!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...