16 maj 2012

Dagen då Birger fria

En vårdag i Maj på en solig plats i Svedala hände följande:

" Åh här kommer Solstrålen! Tänk, jag tror bestämt att jag föddes för tidigt för hade jag varit yngre, skulle jag friat direkt" Tänk vad roligt vi skulle haft du & jag, cyklat och dansat varje dag"

Min underbara pensionär som jag förra året tog kontakt genom att erbjuda mitt sällskap över en lunch på jobbet, ler med ögon som glittrar. Han fyller 80 år snart och det tänker jag fira. Tänk, vad vänskap kan byggas genom att vi oväntat tar kontakt med en medmänniska. Till och med ett frieri har vi hunnit med på vår respektfylllda och varma vänskap!

10 kommentarer:

Trillingnöten sa...

Men åh vilket hjärtgryn! Såna där "oväntade" vänskaper är så underbara :) Livet är så härligt när man kan öppna sig lite och ta in en medmänniska! Jag älskar det! Tack för denna fina historia en onsdag som denna!

StepUp 2 Fitness sa...

Åh vad härligt! Jag fylls av värme när jag läser ditt inlägg! Tack fina du! Kram!

Annie sa...

Dina inlägg gör mig alltid så glad! Vänskap har ingen ålder!

Malin-Charlotta sa...

Vilket underbart ord att lägga in i biblioteket! Hjärtegryn!! Tusen tack Trillis!!

Malin-Charlotta sa...

Tack själv fina Betty! För att du är du!

Malin-Charlotta sa...

Så sant finaste, Annie! Vänskap har inga gränser!

Anonym sa...

De är bara å gilla! Älskar människor! :D

Malin-Charlotta sa...

Ja visst är det härligt!

Matilda sa...

Jag är så glad över vår vänskap Malin. Att vi fann varandra. När jag läser gamla mejl, meddelanden och kommentarer så blir jag varm i hela kroppen <3

Malin-Charlotta sa...

Vänskap när det är meningen att vara vänskap och vänskap när den är som allra vackrast. Tänk vad vi lär av varandra, Matilda, i medvind och motvind står vi alltid och tar emot varandra. Alltid.

Kärlek till dig

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...