15 april 2012

65 kilometer senare

Ut på nya äventyr. Rensa huvudet några timmar i suset av två hjul som snurrar och en puls som slår ovanligt fort. Det är kännbart jag inte tränat så mycket konditorn under vintern på grund av skadan. Ge mig lite flås, tack....

Det blev en fin tur med Örebrocyklisterna, 65 kilometer istället för 85 kilometer för min del då jag vek av tidigare för att inte belasta fullt. Ändå alldeles för hög medel puls, nu blir det återhämtning av högsta kvalitet.

Sträcka: 65 kilometer
Medelpuls: 77% av HF
Tid: 2:28 timmar
Medelhastighet: 25.8 km/timmen 

13 kommentarer:

Anonym sa...

Vad skönt att du är på väg tillbaka, det glädjer mig! Hur känns skadan nu? Blir du fullt återställd eller är det en bit kvar?

Anonym sa...

Tydligen fick mitt namn för sig att hoppa bort på min kommentar ovan ;-)

LinaTriathlet sa...

Härligt och läsa om cykling! Vilken bra runda!! Starkt jobbat!!

Malin-Charlotta sa...

Hej Anonym! Tack det är mycket bättre, jag går på behandling var ca tredje vecka. Jag kan inte "trycka på" i cyklingen än, det är fortfarande lätta växlar och inget "stå upp" i backarna. Löpningen får vänta och likaså benträningen.

Men jag ser ändå positivt på framtiden så klart! Till hösten kan jag förhoppningsvis springa igen:)

Tack för du tittade in!

Malin-Charlotta sa...

Tack Lina! Jag var riktigt trött efteråt, det märks att det bara blivit korta konditionspass under vintern. 2.5 timmar på cykeln tog ur det mesta ur kroppen! Härlig känsla att återfå!

ZtorZillen sa...

Oh,vilket mysigt inlägg! På något sätt...Använder du pulsklocka? På vilket sätt i sådant fall? Härligt att "se" dig igen, då jag vart på semester! :D Nu ska det bli löpning igen! Tack för all inspiration!

Malin-Charlotta sa...

Hej & varmt Välkommen Hem, Ztorzillen! Jag svara hos dig, min vän :)

klara sa...

Va härligt att se dig tillbaka på cykeln. 2,5 timme låter grymt mycket, så duktig du är min vän.

Annie sa...

et är jag som är anonym, vet inte varför mitt namn vägrar visas.

Glad för dig att de går framåt och att du ser ljust på framtiden!

annie

Karin - FitnessochHälsa sa...

Då körde du ju på länge! 65 kilometer är långt! Grymt jobbat och härligt att du njöt så!

Malin-Charlotta sa...

Tack fina Klara! Känns toppen, inga känningar i benet dagen efter heller :) bara väldigt trött ..

Malin-Charlotta sa...

Men Annie! Är det du!! Vad skumt med namnet :(

Malin-Charlotta sa...

Jag var väldigt, väldigt trött efteråt,Karin. Längsta vi kört iår är 45 kilometer. Så det tog på krafterna. Tack för din uppmuntran !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...