6 april 2012

En dikt om Kärlek


I alla oväder finns jag vid din sida, precis som du skrämmer undan blixtrar och dunder när rädslan kväver mina andetag. Jag tar hand om dig som den vackra blomma du är, så som jag önskar att du tar hand om mig. Jag ge dig de råd och livlinor som jag lärt mig genom att leva livet fullt ut, för ensam med min kunskap blir jag aldrig lycklig. Jag ger till dig från mitt botten av mitt hjärta, för att jag hör det ropa och längta till ditt. Jag älskar dig så som jag förmår att älska mig själv.


Om Kärlek
Villkorslös till mig själv & till dig 
Malin-Charlotta Rudin

4 kommentarer:

Trillingnöten sa...

Vad vackert! Direkt från hjärtat, det kändes :) Ha en jättefin påsk vännen!

Matilda sa...

Malin du ska veta, om jag någon gång måste så skulle jag kunna döda och dö för dig.

Malin-Charlotta sa...

Tack Trillis! Från hjärtat och om man letar lite, finns där ett budskap..

Malin-Charlotta sa...

Matilda, min vän. Kärlek behöver inte vara så, men den kan kännas så. Odödlig, orubblig och nästan lite skrämmande. Men också alldeles, alldeles rosa, precis som en evigt skimrande bal på slottet.

Älskar dig <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...