5 oktober 2013

Mitt liv som spinninginstruktör

Jag sa en gång att jag aldrig skulle gå på spinning. Sen fick jag problem med benen och löpning var uteslutet under flera månader. För att inte tappa kondition började jag cykla. Samma vår kom landsvägscyklingen in i livet och vände upp & ner på både min & sambons värld. På ett underbart sätt. Det är nu 2 1/2 år sedan.

Sen sa jag att jag aldrig skulle bli passinstruktör. Nu har jag både cirkelträning-ben&mage (core) och: Spinning...

Det började med 2 spinn-klasser i våras och nu är jag uppe i 5-6/v i olika nivåer på Lannalogde golfresort där jag jobbar som gymchef och instruktör sen ett år tillbaka.

Jag älskar att vara spinnfröken, varje pass skapar en guldgruva i mitt hjärta. Jag skulle kunna skriva sida upp & sida ner, så häng kvar, det kommer mer spinnsnack.
.

2 kommentarer:

Trillingnöten sa...

Jag har testat spinning en gång i min ungdom och det var jobbigt!! Mycket jobbigt! Men effektivt! :) Grattis till dig som är spinningsinstruktör! Du är helt klart fantastisk!!

ps. Har du instagram alltså? :)

Malin-Charlotta sa...

Tusen tack!

Spinning är beroendeframkallande! Jag har från 20 år - 69 år, helt fantastiskt. Det är aldrig för sent!

Har sänt Instagram förfrågan till dig nu:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...