26 maj 2013

Jag blir glad av dig


Två människor passerar varandra under en lång tid på nära håll, de sneglar lite på varandra, tänker saker, tycker saker. En kommande vänskap finns inte i de tankarna, snarare envist fördomsfulla sådana.

Så när tiden går, hjälper livet dom på traven, när de själva inte förstår bättre.

Idag är allt annorlunda tack vare livet. Jag pratar om en sån där överraskande vänskap som alla behöver någon gång i sitt liv, någon att skratta ofta med, gråta och prata med. Någon att uppleva oväntade saker med, att utvecklas och känna kärlek med.

Jag blir glad när jag hör henne skratta, även när jag kan ha gråten på väg. Jag blir glad när jag tänker på alla tokigheter vi säger och tänker och jag blir ännu gladare när jag påminns om att fler tokigheter är på väg. Vi går lite mer utanför gränsen varje dag, för vi vågar vara mer än lagom, för vi vet att vi kan vara precis som vi är. Innerst inne. 

En sån vänskap önskade jag att alla fick, för då skulle världen vara jäkligt mycket mer rosa.

Love y

6 kommentarer:

Trillingnöten sa...

Vackert :) Vänskap är fantastiskt!

ZtorZillen sa...

Åh, va vackert! Så underbart härligt...tack för att du delar med dig, sensei!

Malin-Charlotta sa...

Så värdefullt <3

Malin-Charlotta sa...

Tack för du tittar in, Zillan min!

Skruttan sa...

Bara någon som ger så mycket av sig själv. ...får något tillbaka......för lång tid framåt. ...♡

Malin-Charlotta sa...

Som du då, Skruttan min <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...