11 maj 2013

Vårt cykellopp Hjälmaren Runt - lycka är när andra lyckas

Ibland blir det bara så där oöverträffligt bäst. Mer bäst än man kan drömma om. Idag var det cykelloppet Hjälmaren Runt, 15 mil på cykel med hälften medvind och hälften motvind à 6/ms. Mulet till en början, men efter 4-5 mil började det klarna upp. Stundtals värme solen i ansiktet. Underbart!

Och jag lyckades verkligen toppa formen mitt i prick med min superkompensation! 2 veckor hårdträning med 20 timmar per vecka följdes av 1 vecka med bara 3 lätta pass på sammanlagt 5 timmar.

Jag har aldrig känt mig så stark. På allvar. Jag blev aldrig trött. Vi var en grupp på 6 st i klungan där målet var att få alla i mål under 6 timmar med marginal. Alla skulle med! Och här hände något med mig. På slutet drog jag fram ångloket i mig själv och gick upp och drog de sista milen i motvinden med min sambo och en kille till som turades om vid sidan om. Jag peppande & ropade, ingen skulle ge upp! 

Känslan var enorm. Alla kom i mål med flera personbästa med sig hem, de hade överträffat sig själva mer än de kunnat tro. Kramar & mera kramar blev det. Alla var så nöjda, lite småhöga på sig själv och sina medtävlande i gruppen. Bästa klappet i hjärtat var att se alla i "laget" så lyckliga. Här blir jag verkligen påmind om varför jag arbetar med människor och träning.

Att se alla lyckliga leenden när de lyckats överträffa sig själva är bästa känslan ever.

6 kommentarer:

LinaTriathlet sa...

Vilken härlig lycka! :) stort grattis! Grymt starkt cyklat!!

Viktkamp sa...

Du är så bra! Min STORA förebild, du ger mig så mycket!! <3

Malin sa...

Vilken underbar känsla när man känner sig sådär stark!
Imponerande att du hade så mkt krafter kvar att du orkade ligga o dra. Själv har jag ingen bra upplevelse från Hjälmaren runt. Gick in i väggen sista milen o mötte den där djävulska motvinden.
Bra jobbat!

Malin-Charlotta sa...

Tack Lina! Jag har fortfarande en go efterkänsla från det loppet!

Malin-Charlotta sa...

Finaste Emma! När jag äntligen får träffa dig ska jag krama dig så mycket!!!

Malin-Charlotta sa...

Förra året trampa jag nästan in i väggen, Malin. Vilket var positivt i år för jag tänkte att det inte kunde bli värre....

Och så blev det precis tvärtom. Vilken upplevelse!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...