12 oktober 2012

Jag flaggar för löptävling

Imorgon lördag, springer jag 5000 meter i Å-stadsloppet. Jag är helt frisk från min förkylning, varit igång & tränat lätt i 2 dagar och kroppen svarar bra. Behandling idag hos min kiropraktor släppte massa spänningar i ryggen och en stram höftböjare har fått slappna av. Löpningen har tyvärr inte stämt så bra i tekniken de senaste 3 veckorna så när loppet är över kommer ett helt nytt träningsupplägg ta över. 

Imorgon väntar en lite klurig bana, det är många raka långsträckor på asfalt och sista kilometern går svagt uppför, det gäller att löpa smart. Härligt nog avslutas loppet inne på en stadion, vilket bädda för lite krafter till en spurt!! Som alltid får jag nerver oavsett hur litet eller hur stort loppet är,  jag är en så enorm tävlingsmänniska och när jag står där på linjen löper femtontusen fjärilar amok i magen. De brukar dock ge sig av efter första kilometern. 

Mitt mål är att göra det absolut bästa efter de förutsättningar jag har. Lyckas jag med det, kommer jag att vara mer än lycklig! 



8 kommentarer:

LinaTriathlet sa...

Hejar på fantastiska du!! Lycka till! Spring och njut! :)

Linn sa...

LYCKA TILL!! Woho känner fjärilar ända hit!

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Härligt att förkylningen släppt! Dem kan vara ganska segdragna ibland :/

sv: Ja, vissa dagar känns bara så där underbart bra :)

Malin-Charlotta sa...

Tack härliga du!!

Malin-Charlotta sa...

Ja fy vilka fjärilar. Tycker inte om att bli såhär nervös. Men det gick toppen ändå!

Malin-Charlotta sa...

Idag var en härlig dag!!

Livskraft sa...

Hoppas att det gick bra på loppet och att du blev nöjd!
kram

Malin-Charlotta sa...

Tack vacker! Det blev jag verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...