26 oktober 2012

Hur tänker du kring din löpning?

Jag lägger löpningen åt sidan som konditionsträning för att bli en bättre löpare. Låter det konstigt?

Istället för att jaga intervaller, distanser och trösklar fokuserar jag nu några veckor framåt enbart på teknik, rörlighet och balans. Hur rör sig min kropp när jag löper och varför? Vad är det jag saknar i min teknik för att bli bättre och framförallt undvika att bli skadad? Jobbar min kropp på ett effektivt funktionellt sätt i min löpning? Vilka muskler är starka och vilka är svaga? Samarbetar eller kompenserar kroppen?

Nu kickar jag igång på allvar med alla dessa frågetecken.

Vilka frågor ställer du dig innan du tar på dig löparskorna?

8 kommentarer:

LinaTriathlet sa...

Låter som ett bra upplägg för att bli en bättre löpare! Kanske något jag borde ta efter!!

Önskar dig en fin helg!! Kram!!

Malin sa...

Låter som en mycket bra plan. Då kan jag anlita dig sen så kan du analysera mitt löpsteg o teknik :)
Själv har jag svårt för det, förmodligen för lite kunskap.

Ha en underbar helg! Kram

Malin-Charlotta sa...

Tycker jag absolut du ska pröva. Kommer bli oerhört väl investerad tid!

Finfin helg till dig med, Superwoman!

Trillingnöten sa...

Det finns mycket som gör att man utvecklas genom att göra annat som stärker andra delar av kroppen eller själen! Visst är människan fantastisk!!

Malin-Charlotta sa...

Klart vi ska titta på din löpteknik, Malin!! Ser fram emot det! Hoppas du har det fantastiskt nu i Götet med din utbildning, vill höra allt sen!

Kram fina du!

Malin-Charlotta sa...

Den är magisk, Trillis!

Karin - Fitness och Hälsa sa...

Låter klokt, tycker jag.

Malin-Charlotta sa...

Teknik träning för fullt just nu, Karin!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...