31 mars 2013

Kärleken & medmänskligheten

Skriver ni dagbok? I denna fantastiska kalender full med kloka budskap från Paulo Coelho ska jag skriva ner två saker varje dag:

-Vad jag är tacksam för just idag
-Hur jag visat min medmänsklighet till en annan medmänniska

Två viktiga saker som är lätt att passera förbi när dagarna rullar på och tiden går. För mig är det här oerhört viktigt, att vara tacksam för det jag har, istället för att gnälla över det jag inte har. Att gå utanför mig själv och ge till en annan människa, gärna oväntat och spontant. Ni vet, den där allra första känslan från hjärtat som skriker NU! GÖR DET! SÄG DET! Känslan innan rädslan kommer. KÄRLEKEN och MEDMÄNSKLIGHETEN.

5 kommentarer:

Viktkamp sa...

Det är de du är bra på <3

Malin-Charlotta sa...

Vi har det alla inom oss <3

Trillingnöten sa...

Jag har alltid försökt skriva dagbok, nu är väl bloggen lite så nu. Dagboksaktig :)

Livskraft sa...

Mycket kloka ord!
Kram och trevlig helg

Malin-Charlotta sa...

Erkänner att ibland missar jag...men vad gör det om hundra år ;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...