20 november 2012

Irriterande positiv

Jag frågade en mycket nära vän för ett tag sedan om hon ville dela med sig av vilka egenskaper hon fann hos mig som var mindre bra? För det är ju så att det vi inte själva ser, uppmärksammar ofta våra vänner.

Jag fick ett ärligt svar via sms, vilket jag förväntat mig av henne. Hon svarade:
"Ibland är du så där irriterade positiv till allt, oavsett vad som hänt". Ibland vill man ju bara dra täcket över dig, liksom".

Jag skrattade till, gick ut till min Kärlek och frågade vad han fann hos mig som var irriterande? Jag fick exakt samma svar, vilket gjorde jag skrattade ännu mer.

Och vad svarade jag på det?

" Jag är hellre irriterande positiv än irriterande negativ".

Så ja, med handen på hjärtat stämmer det nog, oavsett uppförsbacke eller nedförsbacke. Vad är dina egenskaper som du tror andra ser som irriterande ibland?

8 kommentarer:

Malin sa...

Åh vilken härligt "dålig" sida =)
Underbara kommentarer till en underbar människa!

Verkligen en helt klart acceptabel irriterande sida :)

Malin-Charlotta sa...

Åh tack Malin <3

Trillingnöten sa...

Hahaha, men visst är det så i vissa stunder som man kan tycka att folk som bara är positiva kan vara jobbiga :) Jag har nog inga dåliga sidor... ; ) Jo, jag är envis som synden, svår att övertala, gillar att ha rätt och sånt där...usch. Hemskt dåliga sidor faktiskt när jag tänker efter...

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Haha, ja, det är ju bättre att vara positiv än negativ! :P

Sv: Det var så lite så! :)

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

sv: Nä, det är verkligen märkligt att folk inte tänker på hur dåligt dem syns i mörkret utan reflexer.

klara sa...

Det är en otroligt bra "dålig sida" du har. Jag skulle nog vilja påstå att det är en styrka :) Kram

Karin - Fitness och Hälsa sa...

Intressant. En sådan negativ egenskap tycker jag snarare är en positiv egenskap!

felicia sa...

haha.. de där e ju underbart =D då vill man bara va ännu mer irriterande positiv =D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...