28 april 2013

Dags för superkompensation

Efter en motig start på säsongen seglade jag äntligen lätt igenom 90 kilometer idag med Örebrocyklisterna & Kärleken. Nu släpper det!

Hade känslan av " hur stark som helst" vilket höjde självförtroendet rejält i cyklingen. Bockar av 15 timmar cykel/spinning och 5 timmar styrka den här veckan, vilket tar min träning till till en högre nivå. En till 18-20 timmars vecka väntar för att "bryta ner kroppen", sen går jag ner på sparlåga inför första loppet den 12 Maj för att återuppbygga och förhoppningsvis lyckas toppa formen! Dags för superkompensation.

6 kommentarer:

LinaTriathlet sa...

Vilken toppen vecka, grymt med så många timmars träning! Du är stark!!

Anki sa...

Grymt vecka!
Jag gjorde mitt första 90 km-pass här i Italien igår. Grymt skönt att känna kroppen svara fast den inte hunnit cykla så mycket än i år..:)

Malin sa...

Åh så underbart!! Längtar efter att få susa fram på cykeln och "känna mig hur stark som helst".
Nästa år kanske? ;) Då måste vi ta en tur tillsammans!

Malin-Charlotta sa...

Tack Lina! Åh nu ännu starkare!

Malin-Charlotta sa...

Härligt Anki!!

Malin-Charlotta sa...

Klart vi ska, Malin!! Det längtar jag efter :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...