4 januari 2013

Skratta mera

Ta en stund och fundera över när du skrattade sist. Eller hur ofta du skrattar. Tillsammans med de du älskar eller för dig själv.

Släpp sedan fram barnet i dig. Våga vara lite vild och galen, spontan och fri. Låt skrattet fylla ditt och andras hjärta med glädje och du kommer skratta för att du just: Skrattar

Just den här punkten står på min mållista 2013. Märkligt att lägga in skratt om mål? Ja, varför inte? Vi kan ju inte förändra det som vi inte aktivt arbetar för att förändra.

4 kommentarer:

Malin sa...

Ett helt perfekt mål som skulle behöva stå på min lista. Ibland (eller ofta ;) går jag in så i saker så kör bara på o stannar inte upp. Många höga krav o mål som skall uppnås. Har tänkt många ggr på att bara släppa allt och vara mer busig. Älskar att skratta och vara lite barnslig men alltför många ggr är "duktighetsflickan" den som är mest påkopplad.

Malin-Charlotta sa...

Vi blir bra på det vi gör. Satsar vi på att bli duktiga, så är det precis det vi blir. Ofta kostar det ju även en slant att delta i duktighetsjakten och det slog mig verkligen under vår semester helg vi nu har. Det slog mig hur viktigt skrattet är. Så mycket viktigare än att vara duktig.

Vi får påminna varandra Malin :)

Line sa...

Å vilken inspiration så glad att jag hitta dig, här fortsätter jag läsa :)

Malin-Charlotta sa...

Du är så välkommen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...