23 december 2012

Julen så som du skulle vilja se den

Har startat dagen med att läsa ur min bok med en rykande kopp kaffe som sällskap. Meddelar följande:

" Bästa sättet att leda och upplyfta en annan människa - oavsett vem - är att föregå med det exempel du själv helst vill se. Du predikar bättre med ditt liv än med dina ord. Exceptionella människor förkroppsligar sitt budskap. De inspirerar andra. Fundera på hur julen skulle kunna se ut om du verkligen var den personen som du skulle kunna vara?

Vi kan förbanna mörkret eller tända ett ljus. Och vår värld behöver definitivt mera ljus, eller hur? Så se till att stråla. Idag. "

Ur Greatness Guide/Robin Sharma

Jag tänker göra mitt bästa idag och under stundande julhelg. Gå utanför mig själv för att ge det inga julklappar i världen kan ge. Kärlek, medmänsklighet och inspiration. Gör det ni också. Med de orden önskar jag Alla En Riktigt Kärleksfull Jul.

12 kommentarer:

LinaTriathlet sa...

Jag önskar dig fina en riktigt skön och härlig Jul!! Kramar!

Malin sa...

Åh härliga människa. Lycka till dem som får den julklappen av dig.
Önskar dig en alldeles underbar och mysig jul. Massor med julkramar

Annie sa...

God Jul och hoppas du får det njutbart och fullkomligt underbart!

Trillingnöten sa...

Jag hoppas du får en fantastisk jul med nära och kära! Njut så mycket det bara går :) Tack för alla dina fina och uppmuntrande inlägg och kommentarer! De värmer alltid så gott!

klara sa...

Så sanna och kloka ord. Ett oerhört viktigt budskap. Tar med mig de orden. Önskar dig en lugn och kärleksfull helg! Kram

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Ja, hur man lever sitt liv är ett tydligare vittnesbörd än ord!

Sv. God jul på er! :)

Malin-Charlotta sa...

Tack fina Lina!

Malin-Charlotta sa...

Jag vill tro vi alla gör vårt bästa för att lysa efter den förmåga vi har just för dagen. Ibland går det som vi önskat och ibland inte.
Kram Vacker!

Malin-Charlotta sa...

Tack snälla Annie!

Malin-Charlotta sa...

Det glädjer mig, Trillis. Det var en fin julklapp, de orden. Kram på dig!!

Malin-Charlotta sa...

Tack Klara, för din omtanke <3

Malin-Charlotta sa...

Tack Henrik!!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...